Followers

Thursday, March 27, 2014

Amy ke Alor Setar

23hb Mac 2014 - Alor Setar , Kedah.

Amy berkesempatan untuk ke Kedah buat kali entah berapa tapi untuk kali pertama di tahun 2014. Tahun lepas bulan November kami membuat persembahan di Napoh, Jitra Kedah kali ini di Stadium Darul Aman pula Sempena Sambutan Sedekad Bandaraya Alor Setar.




Malam itu persembahan dibahagi kepada 2 sesi iaitu 8.30 malam dan 10.30 malam. Antara jam 9 ke 10.30 tu adalah Forum sedikit dari ustaz Zubir. Rasanya adalah 12 buah lagu Amy dan Epy nyanyi untuk peminat pada malam itu. Sempat juga menarik bersama Setiausaha Kehormat Majlis Perbandaran Bandaraya Alor Setar bersama kerana beliau meminati lagu-lagu Uk's.







Setelah tamat persembahan kami pun beramah mesra bersama peminat sempat ambil gambar dan autograf. Setelah itu kami melawat gerai-gerai yang ada dan menerima cenderahati dari beberapa peniaga antaranya Kedai Rojak, D'Perfumes dan Takoyaki. 

Seronok meronda tapi badan dah letih maka kami pun gerak ke Kuala Kedah dengan harapan nak mencari Ikan Bakar. Tapi pusing-pusing tak tahu ceruk mana kedai Ikan Bakar tu. Sebab perut pun dah berbunyi kruk kruk kruk kami pn singgah lah sebuah kedai yang ada di Kuala Kedah tu. Lebih kurang jam 2 pagi kami pun melabuhkan sayap malam di hotel.

Esoknya bangun lewat pula, dah bising pula tauke hotel ni ha ha ha.. Yelah terlewat sikit time nak check out kan. Amy pun bangun dan siap-siap terus packing barang. Niat di hati nak singgah ke Perlis tapi apakan daya Epy pula kerja. Jadi batalkan niat ke Perlis maka singgahlah Pekan Rabu yang terletak di Pekan, Alor Setar. Tapi sebelum sampai sana singgah sebentar di Menara Alor Setar untuk ambil gambar (bukti lah dah sampai Alor Setar). Klik klik klik haa dapatlah dua tiga keping gambar. Tak percaya tengok bawah ni.




Peluk tiang tak nak balik

Menara Alor Setar


Ok sambung cerita, selepas itu kami pun gerak lah ke Pekan Rabu. Muka dah macam pelancong pula rasanya semua orang asyik pandang je bila keluar dari kereta. Al maklumlah berkaca mata hitam kan. 

depan Sungai di Alor Setar, tak tahu nama apa

Sampai Pekan Rabu kami menjamu selera dulu di kedai Nasi Ayam yang terletak di tingkat bawah Pekan Rabu tu. Uih bukan main lagi Epy dan Amy siap menambah nasi. Haih gemuklah semula badanku ni. Memang sedap i tell u. Kenalah pekena sekali bila mai Kedah na.



pose dengan Epy dan Yana di depan Pekan Rabu

minum teh ais je di tengah musim panas ni

Kemudian kami pun berjalan-jalan sekitar Pekan Rabu untuk membeli buah tangan nak dibawa balik. Sebab takda bini maka belilah untuk diri sendiri. Ternampak pula adik kecil sorang tu menggoreng rupanya goreng kuih KARAS. Nenek yang memiliki kedai tersebut siap beritahu cucunya membantu dia di kedai. Sambil menaip sambil makan kuih gunting yang dibeli dari nenek tersebut. Sedap betul. Selepas itu Amy pun menemani Epy membeli ikan pekasam di sebuah kedai pakcik tua di hujung sekali. Akhir sekali Amy beli dodol untuk diri sendiri. Murah je RM10 untuk 1kg.
Selepas itu kami pun gerak kembali balik ke Kuala Lumpur.

Layankan lah gambar-gambar kami di bawah ini. Rajin nanti Amy blog lagi. Okay. Assalamualaikum semua.



jalan-jalan

sempat juga pose sambil pegang pekasam

pose kejap lepas beli dodol kat akak belakang kite ni

dengan Yana sambil tunggu orang duduk lah dulu, al maklumlah dah berumur

1 comment:

pavementco said...

Salam abang... sy dari pavement masa di respect bazaar Angsana JB tempoh hari... sy nk tanya facebook or instagram abang atau kumpulan ukays ada tak?? Nanti tagged baju @pavementco okay..tq bang..