Followers

Friday, June 17, 2011

Premier Filem Rasuk







Alhamdulillah, selesai juga tayangan perdana Filem Rasuk yang berlangsung pada 14Jun 2011 yang lalu. Amy bersama Yana dan Malik menghadiri majlis tersebut pada jam 3 petang dan terus sahaja kami masuk ke panggung. Sempat jugalah menonton suku permulaan cerita. Amy ditugaskan sebagai Pengarah muzik bagi filem tersbut yang memakan masa lebih kurang 6 bulan bagi menyiapkan post production termasuklah music scoring, effects, foley dan dubbing suara.

Alhamdulillah sekali lagi kerana sistem surround Dolby Digital 5.1 yang diaplikasikan menjadi di dalam filem tersebut. Terasa gegaran dan kejutan apabila bunyi efek menghentam speaker. Sekaligus menyokong suasana dan gambaran dalam filem tersebut

Oleh kerana filem ini juga menggunakan CGI (Computer-generated imagery) maka proses tersebut dijalankan di Hyderabad, India termasuk lah proses sound panning (di mana bunyi-bunyi dipecahkan kepada beberapa bahagian berbanding stereo yang hanya 2 bahagian speaker sahaja iaitu kiri dan kanan)

Setelah 6 bulan terperap di studio akhirnya siap juga sebuah filem hampir 100% di skor oleh Amy menggunakan keyboard korg triton dan korg pa 50. Lega sangat. Amy juga turut menghasilkan lagu tema berjudul dendam yang tak sudah nyanyian Azwan Fareast dan Ex Leon iaitu Atan. Lagu tema berunsurkan islamic rock ini di selitkan juga ayat-ayat suci al quran bagi menyuntik elemen keislaman yang turut diterapkan dalam filem ini.


Apapun jangan lupa saksikan Filem Rasuk di Pawagam pada 23 JUN 2011 ini.

Terbitan: White Merpati Entertainment
Arahan: S. Baldev Singh
Pengarah Muzik: Amy Uk's
Lakonan: Fouziah Gous dan Ikram Dinzly


p/s: nanti Amy akan uploadkan di Sebalik tabir filem Rasuk jangan lupa tonton tau. Tungguuu
Oh ya nantikan juga Melodi Sabtu ni keluar cerita Amy. Nak tahu tentang apa?? Nantikann

No comments: