Followers

Saturday, June 18, 2011

Panah Memanah




3 minggu lepas, Amy pergilah ke Sunway Piramid gara-gara nak tengok wayang cerita Xmen. bukan main teruja lagi sampai sana memang tak sabar betul nak tengok. Panjat2 eskalator tu ke tingkat atas sekali tengok Ya Allah ramainya maka panjanglah barisan orang yang beratur membeli tiket. Aduhai tak sanggup den.

Maka dengan perasaan hampa, Amy pun pusing-pusing sekitar Sunway tetiba ternampak sesuatu yang menarik perhatian. Macam best pula tengok benda ni. Tambahan di situ ada tv yang menayangkan video benda tu. Eh eh tup tup Amy pun apalagi ambil kesempatan mencuba. Benda ni memang baru sangat dalam hidup Amy. Benda apa tau? Memanah! Ha, menarik tak? Hanya dengan bayaran RM9 untuk 12 anak panah anda boleh menjadi pemanah yang amatur. ngeh ngeh ngeh.. Tak pandai?? Jangan risau anda akan diberi tunjuk ajar oleh staf di situ sebelum memanah. Benda ini nampak tak bahaya tapi kelajuan anak panah tu sebenarnya bukan sahaja boleh mencederakan malah membunuh. Huishhh jangan takut.. asalkan aspek keselamatan dijaga dan dibuat dengan betul. Insya-allah selamat.

Amy berjaya menyasar 4 anak panah ke target diberi. he he bangga juga. ada gaya pro lah. Best betul cuma agak lenguh sedikit tangan kerana tekanan diberi pada tangan anda. Respek lah pada atlet memanah negara kita. Sebab bukan senang nak jadi pemanah yang berjaya ni. Pada sesiapa nak mencubalah silalah keSunway Piramid. Berbaloi baloi...


No comments: