Followers

Wednesday, October 21, 2009

MAJLIS SAMBUTAN AIDILFITRI & PERASMIAN PASANTREN N9, PUTRAJAYA




Baru-baru ini Amy telah diminta bertugas dalam sebuah majlis anjuran AKADEMI NUSANTARA sebagai AJK Siaraya. Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri & Perasmian Pasantren Putrajaya dna Negeri Sembilan itu berlangsung pada 2 hari; iaitu Sabtu dan Ahad.

Sememangnya disambut meriah oleh semua ahli akademi. Acara yang berlangsung dengan ketibaan para VVIP dan VIP dan disambut dengan nyanyian lagu tema akademi dan Negaraku. Seterusnya, bacaan doa dari ustaz dan diikuti dengan ucapan dari penganjur, presiden dan perasmi. Lalu perasmian dilangsungkan diiringi lagu akademi.

Masa yang ditunggu-tunggu tiba dengan persembahan dari ahli akademi dan Epy, vokalis terbaru Ukays. Menjelang aidilfitri, seloka hari raya, aidilfitri, lepaskanmu kerna terpaksa dan pahit akan manis akhirnya menjadi lagu pilihan pada majlis tersebut. Para penonton sememangnya terpaku melihat nyanyian Epy apatah lagi ada juga yang naik ke pentas lalu memasang bunga di pakaian Epy. Pidato cilik dan pidato terampil berarah ditonjolkan sebagai persembahan utama dari ahli akademi.

Majlis tidak akan sempurna tanpa syarahan dari Dato' Syed Samsuddin Al Sagoff. Telatahnya yang lucu dan intipati syarahannya mampu mencuit mereka yang mendengarnya. Seterusnya, majlis diceriakan dengan acara cabutan bertuah. Akhir sekali nyanyian akademi nusantara oleh ahli akademi sekali lagi menutup majlis. Majlis tidak akan lengkap tanpa hidangan aidilfitri kepada para jemputan.

No comments: